Trojliter sa teda nevyhol úpravám. ABT ho ponúka aj bez akejkoľvek ďalšej personalizácie. Na to mal už dávnejšie iný projekt ďalší úpravca, napríklad Delta 4x4, ktorý zase nedisponoval žiadnou úpravou pohonnej jednotky.

ABT vyšperkovalo trojlitrový šesťvalec, teda skôr upravilo mu riadiacu jednotku, viac toho treba nebolo. Už aj pôvodný výkon je dostatočný a ohromujúci. Má 190 kW (258 k) a krútiaci moment 580 Nm.

Volkswagen Amarok ABT - trojlitrový šesťvalec je dobrý základ úprav Zdroj: ABT Sportsline

Úprava riadiacej jednotky dokázala výkon posunúť na 225 kW (306 k) a krútiaci moment skočil na 630 Nm. Oproti štandardnej verzii sa zrýchlenie na stovku skrátilo o 0,2 sekundy. Maximálna rýchlosť primárne úžitkového vozidla je až 210 kilometrov za hodinu.

ABT má však pripravený program aj pre iné verzie trojlitra. Napríklad z verzie dosahujúcej 165 kW (225 k) dokáže vytiahnuť 195 kW (265 k).Pred-faceliftový dvojlitrový biturbo štvorvalec zase posunie z 132 kW (180 k) na 147 kW (200 k).

Európske pick-upy na porovnanie s tými americkými disponujú výrazne menšími rozmermi a tiež nemajú benzínové motory, Európa je v tomto segmente výlučne naftová.

Volkswagen Amarok ABT - malá nálepka označuje zvýšenie výkonu o takmer 50 koní Zdroj: ABT Sportsline