1. Prezentácia

Internetové portály ponúkajú možnosť prezentovať auto aj na fotografiách. Nafotiť auto nie je práve jednoduché. Mobily disponujú fotoaparátmi, ale treba dbať aj na to, aby vôbec auto na fotke bolo vidieť. Základným pravidlom je, že auto treba fotiť čisté a upratané. Na milión zavesených osviežovačov nie je nikto zvedavý. Rovnako ani na debničky v kufri.

Upratané a čisté auto treba nafotiť, keď je dostatok svetla, aby bol zrejmý stav vozidla. Odporúčame fotiť tak, aby slnečné lúče osvetľovali auto priamo, lebo proti slnku môže zaniknúť. Ak už fotky musia byť z mobilu, tak je nutné aspoň pretrieť šošovku, aby nebola zaprášená. Taktiež je nutné zvoliť optimálne množstvo fotiek. Tri sú málo, sedemdesiat je veľa. Ideálne od 7 do 12, aby bolo zvečnené všetko dôležité a tiež, aby neboli nudné.

Inzerát - fotky treba spraviť zodpovedne Zdroj: Martin Cyprian Photography

2. Férový prístup

V dokonalom stave, nikdy nebúrané, prvý majiteľ nefajčené... Klišé v inzerátoch sú jasné. Skôr sa dá uspieť s férovým prístupom. Auto netreba v inzeráte prikrášľovať, môže sa to pomstiť pri osobnej prehliadke.

Hlavne spojenie dokonalý stav je naozaj subjektívne a môže sa človek od človeka líšiť. Dnes prakticky v každom inzeráte nájdete spojenie TOP stav, ale je to pravda len pri časti z nich. Niekomu k dokonalosti stačia štyri kolesá, volant a prejdenie 20 kilometrov do zamestnania, iný chce auto ako z predajne.

Inzerát - detaily sú dôležité Zdroj: Martin Cyprian Photography

3. Osobný kontakt

Prvý osobný kontakt prichádza s potenciálnym kupujúcim pri telefonáte a maili. Nie vždy sú kladené otázky dokonalé od človeka, čo má prehľad a veľakrát treba jednať s trpezlivosťou. Príjemné vystupovanie neodradí žiadneho záujemcu. Na druhej strane hrubé jednanie nemusí byť niektorým jedincom po chuti. Pripravte sa ale aj na množstvo nezmyselných otázok, cenových ponúk či telefonátov od výkupcov a autobazárov.

Inzerát - aj interiér je krajší čistý Zdroj: Martin Cyprian Photography

4. Cestovanie

Nie je pravidlom, že sa kupujúci dostaví až ku garáži, alebo priamo ku miestu parkovania auta. Ak je naozaj z ďaleka nie je na zahodenie ponúknuť stretnutie v najbližšom okresnom/krajskom meste. Ideálne na veľkom parkovisku, ku ktorému sú dostatočné navigačné tabule alebo sa dá ľahko nájsť.

Prejazdené kilometre môžu byť ústretovým gestom. Aj keď v niektorých prípadoch z nich bude len výlet bez akéhokoľvek výsledku. Pravidlo cestovania je dôležité najmä pri obciach, ktoré sú ďalej od miest a hlavných ťahov.

Inzerát - interiér musí vyniknúť Zdroj: Martin Cyprian Photography

5. Cenotvorba

Každý si necháva pár stoviek na spustenie. Ale ak je v ponuke Škoda Octavia z roku 2001 s nájazdom 300 tisíc, môže byť aj zázračná, ale 7 tisíc eur za ňu nikto nedá. Možno za predĺženú verziu, ktorých vzniklo len pár.

V cene je nutné zohľadniť stav auta, vek, počet najazdených kilometrov a aj výbavu. Dobrým odrazovým mostíkom k stanoveniu ceny je analýza trhu s daným modelom práve na inzertných portáloch.

Cenu môže zvýšiť aj servisná história vozidla, ak je reálna. Ak inzerujete niekoľko mesiacov bez výsledku, zamyslite sa nad cenou. Platí tradičná formulka, že všetko je predajné, len je to otázka ceny.

Inzerát - správne disky dokážu premeniť auto Zdroj: Martin Cyprian Photography

Bonus: Tuning

Úpravy vozidiel sú samostatnou kapitolou. Napríklad pri autách s potenciálom historických je tuning až nežiaduci a kľúčové je zachovanie pôvodného stavu. Ak to nie je úprava renomovanou firmou. Pri BMW to je napríklad Alpina.

Nákupný zoznam na predných dveroch priamo z Rýchlo a zbesilo či spojlere na hladkom dízli veľa vody nenamútia. Správne kolesá a jemné zníženie by však mohli pohľady pritiahnuť.