1. V malom počte

Lamborghini (vyslovuje sa s „g“, povedať „lambordžíni“ je priam urážka) sa vyrába na okraji talianskej Bologne a patrí koncernu Volkswagen. Hoci je tento superrýchly športiak medzi najbohatšími žiadaným artiklom, automobilka ponuku drží nízko. V závode necháva pracovať zhruba dve stovky pracovníkov (pre porovnanie len slovenský PSA ich má cez 2,5-tisíc).

Väčšina výroby je manuálna, na čom si značka zakladá a je na to hrdá. A tak z liniek vylezie denne dohromady 18 áut značky Aventador a Huracán. Na linkách pre nový typ SUV auta Urus je Lambo štedrejšie, denne ich vypustí až dvadsať. Čakacie doby na nového býka (toto zviera má Lamborghini v logu) sa tak počítajú nie na týždne či mesiace, ale na roky. Na nový Urus je momentálne trojročná čakačka.

Múzeum ponúka pohľad na množstvo modelov, sadnúť sa však do nich nedá. Zdroj: Martina Kláseková

2. Ručne, čo sa len dá

Kým prvý dojem na prehliadke vo výrobni Lamborghini neprekvapí, lebo pripomenie akúkoľvek linku zo slovenských automobiliek, rozdiely sa ukážu rýchlo. Celá hala pôsobí ako 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa