1. Zrýchlenie s návesom tiež nie je zlé

Elon Musk pri predstavení Semi povedal, že bez návesu dokáže dosiahnuť 96 km/h za 5 sekúnd, takže stovka bude len o pár desatín sekundy neskôr. Ale nikto nejazdí bez záťaže, jazda samotného ťahača je nezmyselná a neekonomická. Preto uviedol aj hodnotu zrýchlenia na rovnakú rýchlosť pri ťahaní 40-tonového návesu. To je naozaj zaujímavá hodnota, ale plné zrýchlenie sa určite prejaví na dojazde. Výkonu a hmotnosti bude Tesla musieť dimenzovať aj brzdy.

Tesla Semi 03 Zdroj: Tesla Motors

2. Ušetrí 200-tisíc dolárov

Medzi odvážne tvrdenia patrí to, že elektrický kamión dokáže ušetriť až 200-tisíc dolárov. Lenže zároveň je udávaný aj údaj o tom, v akom horizonte. Spomenutú sumu ušetrí v priebehu nájazdu milióna kilometrov. Oproti Roadsteru je optimistickejší aj dátum dodania. Musk tvrdil, že tí, ktorí teraz zložia zálohu, budú mať nový ťahač do dvoch rokov. Otáznou zostáva realita, lebo ani s Modelom 3 neprebieha výroba podľa predpokladov.

Tesla Semi 04 Zdroj: Tesla Motors

3. Vraj prejde na nabitie 800 kilometrov

Tesla Semi má veľké batérie. Pri americkom dialničnom tempe s nimi vraj dokáže prejsť až 800 kilometrov. Aj ak by to bolo reálne 500 kilometrov, stále je to pozitívna hotnota. Za dojazdom je určite aj aerodynamika, Musk povedal, že koeficient je nižší ako pri Bugatti Chiron. Oproti súčasným ťahačom je polovičný. Druhá strana dojazdu a veľkých batérií je čas nabíjania. Pri použití megachargerov vraj dokáže doplniť za 30 minút energiu na teoretických 650 kilometrov.

Tesla Semi 05 Zdroj: Tesla Motors

4. Má iba jedno miesto

Vodiči Tesly Semi nebudú brať stopárky. Nebudú mať miesto. Interiér je stavaný pre jedného. Poskytuje centrálnu riadiacu pozíciu a na zlepšenie prehľadu bude na displejoch obraz z viacerých kamier. Na dlhé trasy bude Semi jazdiť autonómne v kolónach. Druhé miesto za vodičom je podobne núdzové ako dve zadné miesta v otvorenom modeli. Takže reálne je usporiadanie 1+1, lenže zadné miesto je nepoužiteľné. Celkovo je v Semi menej miesta ako v tradičných obrovských amerických ťahačoch.

Tesla Semi 07 Zdroj: Tesla Motors

5. Nebude jediným úžitkovým modelom

Na predstavení Semi prebehla aj snímka na plátne hovoriaca o tom, že je potenciál výroby pick-upu. Bude síce omnoho menší, ale v USA je segment pick-upov naozaj dôležitý a Ford F-150 je dokonca najpredávanejším vozidlom celkovo. Takže plán Tesly je úplne logický a predvídateľný.

Tesla Pick-up Zdroj: Tesla Motors